Evet yukarıda gördüğünüz soru geçen hafta sonu YGS de sorulmuş bir soru.Sorunun çeriğine bakacak olursak klasik sorulardan çok farklı hatta Ales tarzında soru da diyebiliriz.Özellikle öğrenciye daha önce görmemiş olduğu,o an ilk defa karşılaştığı simetrik asal sayı kavramını anlayabilmesi, yorumlayabilmesi açısından iyi düşünülüp adayların muhakeme yeteneğini ölçüyor da diyebiliriz bu soru için.
Lakin gelin görün ki olayın traji-komik yanı bu sorunun iki doğru cevabı var
Komik gerçekten çok komik.Ygs gibi önemli bir sınavda,öğrencilerin yüksek öğretime geçişi için ilk adım niteliği taşıyan bu sınavda yapılması...
Tamam insanız hata yaparız.Hatasız da kul olmaz.Ama tüm bu söylenenler böyle bir hatayı haklı kılmıyor.Çünkü aslında bu hatayı yapmamak , bu yanılgıya düşmemek o kadar basit ki...
Soruları hazırlayan sevgili hocalarımız ,kıymetli insanlar: ya 91 in asal olup olmadığını kontrol etmek bu kadar mı zor?Yapacağınız iş o kadar mı meşakkatli?
En kötü ihtimalle alacaksın önüne 3-4 sayfa karalama kağıdı,91 sayısını en fazla 89 tane sayıya böleceksin(Yol Gösterme :2den 90 a kadar) eğer tam olarak bölünmüyorsa asaldır.Zaten bölünüyorsa bölündüğü yerde bırakırsın asal değil dersin.Eğer bu söylenenleri yapacak olsaydınız 7 ye geldiğinizde 91 in 7 ye tam bölündüğünü görecektiniz.(Zira 91=7.13 dür)
Bu kadar önemli bir sınavda bu kadar basit bir hata yapmak, hele böyle bir hatanın soru hazırlama komisyonuna danışmanlık yapan yüksek öğretim hocalarından/uzman öğretmenlerden/bilim adamlarından geliyor olması, sınav sorularını hazırlayan seçici kurulun nasıl seçildiğini, devletin eğitim sisteminin yapısını sorgulatıyor insana...
Sonuç: Yazık çok yazık bir 160-180 dakikalık sınav için harcanan hayatlara,daha çok yazık ki bugün ki gelinen duruma...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder